Japan, Watashi O Matsu

Assalamualaikum, Salam Sejahtera semua ;p
Konnichiwa!

Prektis la katakan. Weeewit *Thiqah Ilyani please*

Alhamdulillah, Allah masih memberi peluang untuk Cik Ily dan pembaca(eh, ada ke orang baca blog ni) untuk terus menghirup udara ciptaan Allah.

Back to the topic, I really wish to go there. Yes, Japan. But why?
First of all, I want to say, I never forget to these places Makkah & Madinah, *compulsory*

As an Arashi's fan *ok, that's auta*
Before minat Arashi lagi, Cik Ily memang nak sangat ke Jepun.

Sebabnya:
-Etika & Akhlak
Lepas menonton Al-Khawateer di TV Al-Hijrah yang menunjukkan etika di Jepun, it really makes me wanna go there! Contohnya, ais krim yang disediakan oleh pekerja di sana sangat menitikberat soal kebekuan ais krim. Sangat! Sampai ais krim yang tidak dimakan akan mampu bertahan daripada cair berjam lamanya.

-Pohon Sakura
Sakura atau Cherry Blossom sangat lawa walaupun nampak macam biasa je di mata kita. Well, Cik Ily pernah berangan untuk berbulan madu bersama Mr. Right bawah pohon sakura.
 *Nampak tak permainan di situ*

-Teknologi
Memang negara yang sangat kaya dengan teknologi yang super duper awesome. Bayangkan tidak pernah difikir dek akal, mereka mampu invest suatu teknologi yang sangat berguna untuk maslahat yang lain. 

-Arashi
kfine, this is true, saya minat Arashi. Sejak pertama kali mengenali mereka, sampai sekarang tetap minat, tapi tak seobses dulu la. Kalau ada rezeki, nak sangat jumpa Ohno Satoshi, ketua Arashi ni *tu pun kalau suami bagi,opps*

Whatever it is, Japan, Watashi no tame ni matsu

私のために待つ!


Till meet again, ja mata ne~


  ~Tschus~


ss says:So, my hubby? Japan is my choice!

You Might Also Like

2 comments